måndag 18 augusti 2014

Semestern slut!

"Ja, det här blev ju rätt så bra. Attans bara att hon upptäckte mig innan jag hann fullfölja arbetet"

Då var det dags att ta sig an första arbetsdagen efter semestern! Jag samlade på mig energi under den gångna helgen som var väldigt avkopplande. Ändå hann jag både klippa gräset, baka inför tisdagens fikabesök och städa. Det kändes skönt att få allt sådant gjort så blir det en lugnare dag i dag. Hoppas jag.

Busvalpen har åkt hem och jag skulle tro att han sov gott när han var hemma hos sin husse och matte igen. Han var väl trött efter att ha "hjälpt" mig med diverse egna projekt i trädgården, kan jag tänka :)

6 kommentarer:

  1. Haha har du haft hjälp av lille busuno:) Spännande att gräva så klart! Härligt när man känner sig utvilad efter semestern! Snart vår tur;) Ha en bra dag på jobbet! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan man säga, han var full av energi och tog sig gärna an trädgården :)
      Jag hoppas att ni får en riktigt härlig semester när det är dags! Lite skönt att få semester när alla andra har börjat jobba igen :) Ha en fin dag du också! Kram Åsa

      Radera
  2. Såna helger behöver man..
    ha ha ha vilken lite buse..synd om han som inte hann och bli färdig med sitt projekt ;)
    Ha en härlig måndag..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör man absolut, Ewa :) Buse kan man verkligen kalla honom, han hade hur kul som helst där i rabatten! Ha en fortsatt fin måndag du också! Kram Åsa

      Radera
  3. Oj då! Han var nog ganska belåten med grävningen, inte så trött ändå när han kom hem, skulle absolut sitta i soffan hos husse o matte,när vi fikade, han får vara på alla ställen, men INTE i soffan.
    Tackl än en gång för hjälpen
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, då var han lite sällskapssjuk efter att ha varit bortrest :) Här fick han inte heller sitta i soffan, även om han försökte det någon enstaka gång! Kram Åsa

      Radera