onsdag 20 augusti 2014

Smidigaste fikat





I går svämmade mitt modershjärta över av kärlek när jag följde sonen till hans allra första skoldag i klass ett. Det är en alldeles speciell känsla att få vara med om det och jag är så glad, tacksam och stolt över denna fina underbara kille för att han är den han är!

På eftermiddagen fick vi besök av några av hans bästa kompisar och deras mammor och syskon och det blev så klart fika. Eftersom jag hade lite ont om tid då vi kom hem bara 20 minuter före gästerna, hade jag valt att göra en marängtårta som går otroligt fort att svänga ihop om man har färdigköpta bottnar.

Man tar helt enkelt en marängbotten, breder på karamelliserad mjölk, skivar en banan över, breder på vispad grädde, lägger på en marängbotten till, breder på lite grädde till och så strör man krossad dajm över. Färdigt! Den här hade strykande åtgång under gårdagen.

2 kommentarer:

  1. Verkligen något att vara stolt över! Så duktig och rolig. Vår lilla "pojke" har fått spelet ikväll,och hoppar på soffa OCH bord, bara att vänta att "anfallet"går över.
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så:)
      Haha, då förstår jag att ni hade det livat värre! Tur att de där fyrbenta små goa busarna brukar lugna ner sig en aning med åldern :) Kram Åsa

      Radera