fredag 1 augusti 2014

Teknikkrångel

 
 
 Här hos oss pågår värsta teknikkrånglet efter blixtnedslaget i onsdags. Varken tv, telefon eller den fasta datorn funkar, och då var ändå all elektronik som gick att koppla ur utdragen ur kontakterna när blixten slog ned.
 
Men, det kunde ju ha varit värre. Tack vare det mobila bredbandet och bärbara datorn går det att skriva blogginlägg åtminstone. Skulle tro att det dröjer till måndag innan allt är åtgärdat. Elektrikern fortsätter att leta fel på elledningarna i huset, och den biten hoppas jag ska lösa sig redan i dag.
 
 Jag är i alla fall glad över att vi har el i köket, vilket innebar att jag kunde baka en del under gårdagen eftersom det kommer fikagäster nästa vecka. Mitt sällskap under dagen var, förutom elektrikern, sjuåriga Saga, en liten hund som jag fick låna av grannarna som var snälla och tog med sig sonen till Astrid Lindgrens värld. Det blev en heldagsutflykt för dem.
 
Förutom en och annan promenad höll sig Saga och jag mest i köket, där varje moment följdes av en förväntansfull hund som hoppades på att jag skulle tappa någon nybakad kanelbulle eller någon kaksmula :)



2 kommentarer:

  1. Oj hade ni sån åska! Här har det mest mullrat RUNT ön...
    Hoppas det löser sig med det elektriska så fort som möjligt!
    Ha nu en skön helg...
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att ni klarade er lite bättre undan ovädret! Nu har vi fått tillbaka elektriciteten, men är fortfarande utan tv, fast dator och telefon. Men man får vara glad ändå! Ha en fin helg du också! Kram Åsa

      Radera