lördag 2 augusti 2014

Till oasen


I går lämnade jag elektrikern och allt teknikkaos här hemma och for i väg till den totala avkopplingen vid en sjö långt in i de småländska skogarna, med sonen och hans tjejkompis samt mina föräldrar. Vi hade en härlig dag med fiske och fika vid stugan där, och middag hos min farmor. Till de yngres stora förtjusning hann vi också med ett marknadsbesök.

Under tiden som vi var borta lyckades elektrikern hitta felet efter blixtnedslaget och nu saknar vi bara fast datorförbindelse och telefon och tv, men Telia har skickat ny utrustning som borde komma på måndag.

Till dess får jag nöja mig med att göra inlägg via den bärbara datorn. Tyvärr har jag problem med att ladda upp nya bilder till bloggen via den, så ni får hålla till godo med de som dyker upp här de närmaste dagarna :)

Ha en fin helg allihop!

6 kommentarer:

  1. Så skönt att det sakta men säkert ordnar till sig..ha en skön helg..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns skönt, det känns lite avigt när man inte har tv en regnig lördagskväll som den här, men det går ju det också :) Ha det fint du med! Kram Åsa

      Radera
  2. Naturkreftene er ikke å spøke med! Er litt spent på ekstremvarsel for i morgen etter "uendelig" tørke...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch då, det låter inget vidare med en sådan prognos, hoppas att ni klarar er lindrigt undan! Det är verkligen enorma krafter och nu har man mer respekt än någonsin för åskan. Kram!

      Radera
  3. Så härligt att åka iväg lite! Skönt att det ordnar sig efter allt strul, men viktigast av allt är att allt gick bra med er❤️ Hörde av Jonas att ni varit i Malmbäck och på Malmbäcksmarknaden! Vilken nostalgi när jag tänker på den:) Vi ses imorgon efm Åsa, ska bli så mysigt! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var skönt med en utflykt till Malmbäck och Kalvsås mitt i allt! Kan tänka mig att marknaden väcker nostalgikänslor :) Den är ju inte så stor direkt men Felix och hans kompis var nöjda med sina fynd! Jag ser fram emot fikabesök i morgon, du är så välkommen :) Kram!

      Radera