fredag 12 september 2014

Alla recept som går snabbt...

De här fina fick jag av min moster när hon var och handlade jultidningar av sonen, visst är de vackra!

... att göra uppskattas särskilt mycket i mitt kök! Jo, visst är det roligt att baka efter lite mer komplicerade recept också ibland, men det är verkligen ingen nackdel när det går snabbt och lätt. Jag såg ett recept på minicheesecake som verkar passa in på den beskrivningen, receptet får ni här nedan.

I övrigt kan jag konstatera att det är skönt att det är fredag och i dag ska min kära kollega och jag fira att vi har namnsdag :)

Minicheesecake

400 g philadelphiaost light naturell
75 g socker
2 ägg
12 Oreokex
50 g mörk choklad

Värm ugnen till 180 grader. Rör ihop philadelphiaosten och sockret. Tillsätt äggen, ett åt gången, under omrörning tills allt är hopblandat.

Lägg ett Oreokex i varje muffinsform. Det blir antingen tolv små eller åtta stora muffinsformar. Häll blandningen över kexen. Grädda i cirka 18-20 minuter tills smeten har stelnat. Låt dem stå i kylskåp i tre timmar. Dekorera dem med smält choklad innan servering.

6 kommentarer:

  1. Tack för igår och den goda fikan:) Och Grattis på namnsdagen💕 Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för fin blomma och jultidningsaffärer och gratulation! Ha en fin dag! Kram Åsa

      Radera
  2. Ha en härlig helg Åsa..hoppas det här vädret håller i sig..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma Ewa! Ja, det håller vi tummarna för! Kram Åsa

      Radera
  3. Missade att du har namnsdag, och du som kom ihåg min häromdagen!! Ha det bra
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ingen fara, vi brukar ju egentligen inte gratulera på namnsdagarna :) Ha en fin dag! Kram Åsa

      Radera