måndag 29 september 2014

Alltså.

Butiken Balders hage
Ett favoritkafé i Haga
Kanelbullar modell XXL
Grandmas i Göteborg
Plura
Kocken Tina Nordström
Nordman
Börje Salming
Martina Haag och Katerina Janouch

Har ni aldrig satt foten på bok- och biblioteksmässan i Göteborg, så gör det nästa år! Det är en upplevelse utöver det vanliga, för mig en av årets absoluta höjdpunkter.

Vi - min syster, mamma och jag - kom till Göteborg vid lunchtid i fredags och efter att ha stärkt oss med lite lunch gav vi oss ut för shopping. Min favoritbutik, Balders hage, var ett självklart besöksmål. Det blev en hel del andra affärsbesök också, och ett och annat inköp som jag ska visa någon dag.

På lördagen var det dags för bokmässan. Det är som sagt en väldigt häftig känsla att komma in på denna jättestora mässa och var man än vänder sig ser man en författare eller ett annat känt ansikte. Har man någon favoritförfattare är det bara att leta upp denna för alla är verkligen där.

Jag träffade bland andra Fredrik Backman och köpte hans nya bok, Britt-Marie var här. Jag gillade alla hans tidigare böcker och har höga förväntningar på den här. Till traditionen hör också att köpa Björn Hellbergs nya bok och han är så mysig att prata med.

Per Holknekt köpte jag också en bok av och det var den första som jag började läsa i när vi var tillbaka på hotellrummet och jag fastnade direkt för hans bok. Det verkar vara en bok som det är svårt att lägga ifrån sig.

En del receptböcker blev det också så klart, och en av dem blev jag alldeles förälskad i med en gång - vilken det var ska jag också återkomma till!

Vi avslutade vår Göteborgsweekend med en tur till Haga. Den här gången var det flera av favoritbutikerna som hade söndagsstängt till skillnad från förra året, men vi fick i alla fall fika på det härliga kaféet Hebbe lelle.

Mer bilder från Göteborg en annan dag. När jag skriver detta är det söndagskväll och jag har hunnit packa upp och överlämnat presenter till sonen och sambon som fick vara hemma den här gången, och nu blir det till att ta det lugnt och ladda inför den kommande arbetsveckan!

Tillägg: Jag fick en läsarkommentar efter det här inlägget som jag inte har publicerat än. Det innehöll påhopp på en av författarna och eftersom du som kommenterade var anonym så kan jag inte publicera det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar