lördag 6 september 2014

En bra dag

Nu finns det fina lavendelblommor i rabatterna igen. En del av lavendelbuskarna har blommat över, medan andra har fått fart igen

Fredagen blev en ypperligt bra dag. Jag bestämde mig för att ta ledigt under eftermiddagen eftersom jag ska jobba en liten stund i dag då det är cruising i köpingen. Innan sonen slutade skolan hann jag helghandla och det var så skönt att ha det fixat. En av middagarna i helgen får bli den här köttgrytan med soltorkade tomater och fläskfilé.

Sedan hann jag även bädda rent i sängarna, det är också en skön känsla att gå och lägga sig när täckena har hängt ute flera timmar och det är bäddat med rena lakan.
I sådana ögonblick kan jag ångra mig en kort stund över att vi sålde vår mangel, för manglade lakan hade varit pricken över i:et. Men jag minns ju hur sällan vi faktiskt utnyttjade den där mangeln när vi hade den.

En tid för ansiktszonterapi var inbokad hos min massör senare under eftermiddagen och innan dess städade jag huset för visst är det härligt att komma hem till ett nystädat hus på fredagseftermiddagen!

Med andra ord blev det en aktiv ledig eftermiddag med fredagsmyskväll som kronan på verket. Nu ser jag fram emot en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar