tisdag 9 september 2014

Ett missförstånd och en snickerscheesecake

Just nu är det rätt gott om rosor i trädgården. Jag brukar ofta inte vilja knipsa av dem och ta in dem eftersom de är så vackra där de växer, men just nu är man ju faktiskt mer inne än ute i trädgården och då kan man ju ta in några och njuta av dem

Jag tror att det har uppstått ett missförstånd när det gäller sonens försäljning av jultidningar. De första dagarna blev det en raketfart på försäljningen. Sedan gick det några dagar då det var lite lugnare. Plötsligt anmärker han på att JAG har sålt för dåligt. Mycket får man höra :)

Från jultidningar till höstväder - vilket mysväder vi hade i går! Jag riktigt njöt (precis som jag njöt av det underbara soliga vädret vi hade i helgen förstås), förutom när det kom en riktig skur precis när jag stod på soptippen på morgonen och skulle lassa skräp ur bilen. Den skuren hade jag kunnat klara mig utan.

Och till sist måste jag bara tipsa om en snickerscheesecake som ni hittar här - fattar inte var hon får alla fantastiska idéer till recept ifrån!

6 kommentarer:

  1. Så vacker ros! Åh säljer han jultidningar! Då vill vi gärna vara spekulanter:) Brukar vara många fina böcker! Ha en fin dag! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra, då kommer jag - eller rättare sagt han - förbi någon dag :) Ha en härlig dag du också! Kram Åsa

      Radera
  2. Tur att släkten stödköper! Cheesecaken var det godaste vi ätit på länge.
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är tur :) Härligt att cheesecaken var till belåtenhet! Kram Åsa

      Radera
  3. Ja..det där regnskurarna har en rendens att komma när man inte vil ha dem ;) men visst är vädret helt underbart :)
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bättre höstväder kan man knappast önska sig nu när det är så här soligt och fint :) Kram Åsa

      Radera