torsdag 11 september 2014

Filmtajm


Gårdagens regnskurar inbjöd till filmtittande efter jobbet. Eftersom jag har hört en hel del om filmen The Grand Budapest Hotel var jag nyfiken. Och så är ju den här bilden så vacker tycker jag, bara den lockar till att se filmen. Som en stor rosa prinsessbakelse mitt i vinterlandskapet.

Precis som så många andra kan jag lämna omdömet "en ganska märklig film". Annorlunda och sevärd.

Vad den här dagen bjuder på återstår att se. Först blir det till att jobba och ta sig an valrörelsens sista dagar för den här gången. Jag tror att vi journalister har precis lika intensiva dagar som politikerna just nu och att båda parter nog kommer att tycka att det är ganska skönt efter söndag kväll, även om det är intressant när det händer mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar