torsdag 25 september 2014

Fullt upp

Fjäril köpt i blomsteraffären Blommor bland annat i Mönsterås. Lavendeln blommar för fullt i rabatten

I går var det verkligen fullt upp. Först var det utbildning på huvudredaktionen i Kalmar, under fyra timmar med tre minuters paus totalt. Då förstår ni att det var ett pressat schema.

På lunchen hann jag med en del ärenden på stan och när jag kom tillbaka till Mönsterås var det dags att sluta för dagen. Efter hämtning på skolan hann vi hem en kort stund innan vi var bjudna på fika hos en av mina mostrar. Det blev en riktigt mysig pratstund och jättegott fika!

Väl hemma igen avverkades det sista som var kvar av läxläsningen för sonen, städning hos hamstern och lite annat smått och gott innan vi landade i tv-soffan framför Bonde söker fru.

I kväll är det tjejkväll här i köpingen. Vi brukar vara ett gäng som går ut en stund då, men i år var det flera som inte kunde, så vi ställde in det. Det blir nog bara en liten snabb tur för egen del. Jag är nämligen så himla sugen på att börja sticka raggsockor, så det kan bli ett besök i garnaffären!

2 kommentarer:

  1. Tack för en mysig eftermiddag, och för den fina gåvan! Disktrasan ska användas med glädje, så underbart fin! Åh var det bonde söker fru igår, det missade jag! Ha en fin dag, ser ut som det kan bli soligt! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för allt gott! Ja, det var första avsnittet. Ha det bra du också, sol hoppas vi på! Kram Åsa

      Radera