söndag 28 september 2014

Göteborg

Det här var en del av alla tomater som sonen och jag skördade i växthuset i veckan

I dag vaknar jag upp i Göteborg där jag har befunnit mig sedan i fredags. Bokmässa, shopping, fika, god mat, hotellfrukostar, Hagabesök och härligt sällskap i form av mamma och syster - med andra ord, en fantastisk helg!

Bilder från helgen kommer i morgon. I dag får det bli en bild från veckans skörd i växthuset. Det tog tid innan tomaterna mognade men sedan blev det fart på dem. Vi plockade ett par skålar fulla med gula och röda tomater i måndags. Det är fortfarande en hel del kvar som inte har mognat riktigt, vi får se hur det går med dem nu när det har blivit svalare.

Ha en fin söndag!

4 kommentarer:

  1. Så många härliga tomater du skördat Åsa! Förstår att ni haft en underbar helg! Och som vi pratade om, Haga måste besökas:) Ser fram emot bilderna! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev en riktigt bra skörd i år! Och helgen är helt underbar, fantastiskt rolig! Om ett par timmar beger vi oss mot Haga och sedan bär det av hemåt :) Kram Åsa

      Radera
  2. Tack mina kära Å & A för en jättekul och avkopplande helg!
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för en underbar helg! Det gör vi om :) Kram Åsa

      Radera