tisdag 2 september 2014

Kladdkaka med puffar


Det här ser ut att bli en lugn och härlig vecka, höstlugnet har liksom lagt sig över allt känns det som. Jag fortsätter med mina små inomhusprojekt, som till exempel att röja lite i en låda här och ett skåp där.

De senaste veckorna har jag testat en hel del nya recept som jag har hittat i tidningar och på nätet. Det här kommer från bloggen Bakverk och fikastunder där man alltid hittar något gott om inspirationen tryter!

Kladdkaka med puffar

100 g smör
2 ägg
3 dl socker
1,5 dl vetemjöl
5 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
1 påse Kinapuffar 185 gram

Smält smöret. Blanda övriga ingredienser och rör ner smöret. Blanda i Kinapuffarna. Häll smeten i en smord form med löstagbar kant, cirka 24 centimeter i diameter. Grädda i cirka 17-20 minuter i 175 grader. Låt kladdkakan sätta sig i kylen i några timmar.

2 kommentarer:

  1. Oj det där måste ju prövas...kladdkaka med kinapuffar, himmel så gott det låter! Bra med lite tips och nya recept, det uppskattas av mig ska du veta!
    Ha en skön höstvecka, sköt om dig...
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Goda recept kan man aldrig få för många av :) Ha en underbar höstvecka du också (fast i dag tycker jag mer att det är som sommar igen)! Kram Åsa

      Radera