tisdag 30 september 2014

Lite mer av Göteborg

Fint höstarrangemang. Vackra grönsaker i en trådkorg

Kaféet Hebbe lelle


Här kommer lite fler bilder från helgens Hagabesök. Det är en stadsdel som man bara inte får missa när man är i Göteborg. När man kommer från centrum slås man av hur otroligt tyst och lugnt det är när man går på huvudstråket i fina Haga.

Där finns flera uteserveringar att sitta på längs den bilfria gatan. Trots att det snart är oktober var det många som satt ute och fikade och åt när vi var där i söndags.

I dag blir det en kortare arbetsdag eftersom jag bevakade kommunfullmäktige i går. Förhoppningsvis hinner jag baka lite, det har inte blivit så mycket sånt de senaste veckorna.

Sist men inte minst - missa inte Dessertmästarna i Kanal 5 ikväll!

4 kommentarer:

  1. Så vackert med lök och savojkål! Helt underbart verkar Haga vara, och vilket fint namn på cafeet:) Och bakverken såg så goda ut! Kul att du hittade så många böcker, och även fick träffa författarna! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det behöver inte vara mer komplicerat än så när man ska få till ett vackert höstarrangemang! Visst är Haga fantastiskt, det är nog ett ställe man aldrig tröttnar på. Lugn och skön kontrast till övriga Göteborg :) Ja, nu har jag laddat med böcker så jag klarar mig ett tag! Kram Åsa

      Radera
  2. Har aldrig varit där men åker jag till Göteborg så ska jag absolut åka dit..ser så himla mysigt ut..fina bilder du tagit :)
    Tur att du delar med dig av dina fynd..kram
    Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste du göra, Ewa, det är finaste platsen i hela Göteborg om du frågar mig :) Kram Åsa

      Radera