lördag 13 september 2014

Lördag!

En liten porslinsros på fönsterbrädan i vardagsrummet

Det känns lite extra skönt att det är lördag och ledig dag. Det har varit ordentligt tryck på jobbet de senaste veckorna men nu är det färdigrapporterat från den här valrörelsen för min del, nu blir det till att avvakta resultatet från tv-soffan i morgon natt och sedan rapportera om utslaget när jag är tillbaka på jobbet på måndag.

Den här lördagen är ett oskrivet blad utan några aktiviteter eller måsten inbokade. Tänkte lägga ut akvariet och lite annat på Blocket i hopp om att få bort lite saker från källaren. Det ständiga projektet källarröjning är långt ifrån i mål, men oj vilken skillnad det har blivit de senaste månaderna. Tvättstugan är nästan riktigt tom numera!

Baka cheesecake med Philadelphiaost med Marabousmak är en sak som jag gärna hinner med också. Resultatet borde bli makalöst gott och i så fall återkommer jag med receptet. Ha en underbar lördag!

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas också hinna baka lite idag mellan barnkalas och tvätt.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma Katarina! Barnkalas, bakning och tvätt - då har du en fulltecknad dag låter det som :) Kram!

      Radera