tisdag 16 september 2014

Sagolikt...


... vackra är de här rosorna som jag plockade in från trädgården i helgen, vilken njutning det är att titta på dem där på köksbordet!

Valresultatsanalyser har jag redan lovat att skona er från, antar att ni har fått er beskärda del redan. Jag höll mig vaken till tjugo minuter efter midnatt vilket är ett säkert tecken på att det var en spännande valvaka. Annars kan jag lätt somna ifrån den mest spännande film i vanliga fall.

I övrigt väntar en ganska lugn vecka med få inbokade aktiviteter och det känns skönt. Jag fortsätter höststädningen ute i trädgården och på balkongen så smått, och emellanåt kör jag en räd i källaren (har ni hört det förut eller?).

15 minuters röjning i går resulterade i en säck skräp till tippen och en säck saker som ska till Röda korset, så när jag väl kommer i gång händer det grejer. Synd bara att de där städrycken kommer av sig lite för ofta när det gäller just det belamrade hobbyrummet. Men jag tröstar mig med att brandkåren som var här på utryckning i somras när blixten slog ned, sa att vi var unika som hade en helt tom vind, det hade de aldrig sett i något annat hus tidigare, vindsutrymmena brukar tydligen vara fulla med undanpackade saker.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig ros...ja man får njuta av det sista i trädgården nu.
    Ja det får bli ett rens här hemma snart också, ett MÅSTE! Himmel så mycket man samlar på sig hela tiden...
    Ha en skön höstvecka!
    Varm kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, var kommer allt ifrån undrar man?! Ibland önskar jag att man inte hade en stor källare som man kunde ställa ner allting i utan att man var tvungen att direkt bestämma sig för om man ska behålla det eller göra sig av med det :) Ha det bra du också och en solig kram till dig!

      Radera