tisdag 28 oktober 2014

Bara vara

En av rosorna som blommar för fullt i trädgården. Winchester Cathedral.


De intensiva arbetsdagarna fortsätter, det är verkligen fullt upp hela tiden. Då är det särskilt skönt att veta att de lediga eftermiddagarna och kvällarna är rätt lugna just nu, och att det bara är roliga saker inbokade framåt veckan - sådana saker som ger energi i stället för att ta energi.

Men jag ska verkligen inte klaga, i dag är sista arbetsdagen den här veckan, sedan är det höstlov även för mig. Besök på Leos lekland och på Astrid Lindgrens världs höstmarknad och fikaträffar står på programmet, och det är sådant jag ser fram emot riktigt mycket! Dessutom är det röd dag på lördag vilket innebär att även sambon är ledig, så vi får en lång helg ihop hela familjen.

En annan sak att glädja sig åt är att jag fick besked om att jag har möjlighet att få fortsätta jobba deltid även efter att sonen har fyllt åtta år nästa år. I stället för att vara föräldraledig på eftermiddagarna kan jag söka tjänstledigt. Jag har aldrig haft det så bra som när jag började jobba deltid, den där lediga tiden ger så mycket livskvalitet tycker jag. Jag är verkligen tacksam för att jag har den möjligheten.

Från en sak till en helt annan: Efter att just ha sålt färdigt jultidningar åt sonen har jag åkt på ett nytt uppdrag, nämligen att sälja korvpaket. Så, om någon i min närhet skulle känna sig sugen på tre paket korv (älg, ren och vildsvin) på totalt 900 gram för 160 kronor så går det bra att höra av sig :) Det är till förmån för skytteföreningen som sonen är medlem i som detta säljs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar