fredag 3 oktober 2014

Full rulle

Hälsning från Per Holknekt och i bakgrunden några av de övriga fynden på helgens bokmässa
Just nu är det full rulle. Jag har inte direkt några sysselsättningsproblem. Nyheterna i jobbet får hjärnan att arbeta febrilt under dagarna, men snart är man inne i det systemet också och då blir det lite lugnare igen.

Tack och lov har de lediga eftermiddagarna ett betydligt lägre tempo så man hinner hämta energi igen. Bland annat genom att plöja igenom bokhögen från helgens bokmässa, det är ett rent nöje!

Mina planer på att ägna mig en hel del åt bakning den här veckan har dock gått om intet, men i dag gör jag ett nytt försök. Recepthögen har bara växt och växt. I veckan köpte vi en ny kaffemaskin eftersom kaffebryggaren hade gjort sitt, och den nya kan mala kaffebönor. När vi ska inviga den vore det ju gott med något hembakat till :)

I går blev jag och alla andra anställda på tidningen bjudna på frukost på Stadshotellet i Kalmar. Vilken bra start på morgonen! Och vilken grym äggröra de bjöd på! Den godaste äggröra jag någonsin ätit. Den var kryddad med något men jag har inte riktigt klurat ut vad än.

Kvällen ägnades åt lite kvällsjobb, då jag skulle bevaka en föräldrautbildning om konflikthantering. Sådana borde nästan vara obligatoriska för alla föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar