fredag 24 oktober 2014

Gårdagen och den här dagen



I går var jag på begravning. Sådana dagar är naturligtvis alltid sorgliga men det blev också en fin dag tillsammans med släkten, både släktingar som man träffar ofta och andra som man sällan eller nästan aldrig träffar annars.

Prästen i Malmbäcks församling är fantastisk. Med mycket värme och lite humor lyckas han locka fram leenden även bland begravningsgästerna, och hans "tal" om de som har gått bort är utöver det vanliga.

Efter en hel dag borta var jag rätt glad över att jag redan hade förberett det mesta inför spökfesten i kväll. Det sista får jag fixa i eftermiddag. En fin fredag önskar jag er allihop!

2 kommentarer:

  1. Jobbigt med begravning men skönt att det ändå kändes bra..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sådana dagar är kämpiga men kan ändå vara fina på något sätt. Kram!

      Radera