tisdag 7 oktober 2014

Hårspray på dörrkransen


I helgen köpte jag den här dörrkransen på marknaden och då fick jag ett tips av blomsterhandlaren. Den här typen av dörrkransar brukar vara ett attraktivt byte för fåglarna, de är gärna och tar hand om bären. Men tipset går ut på att man kan spraya kransen med hårspray, då ska fåglarna hålla sig borta.

Så antingen får man ha kransen som den är och bjuda fåglarna på lite gott och finna sig i att kransen efter ett tag kommer att vara enbart grönt, eller så får man spraya den och fylla på ett fågelbord med lite annat smaskigt i stället!

Gårdagen blev inte riktigt så avkopplande som jag hade inbillat mig. Med en stackars sjuk kollega blev det inte någon ledig eftermiddag utan fullt ös hela dagen, sedan hem och fixa fika till gästerna och därefter i väg på skytteträning med sonen. När vi väl landade i tv-soffan var man hyfsat mör!


2 kommentarer:

  1. Visst är kransarna höstiga o fina, de var väldigt populära när jag hade butiken, och bra tips med hårsprayen:) Måste börja och göra lite höstigt ute på balkongen, och börjar faktiskt längta lite till Advent... Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de ger verkligen en höstlig inramning :) Advent, ja det är inte så länge kvar dit, helt otroligt vad tiden ramlar på! Kram Åsa

      Radera