söndag 26 oktober 2014

I-landsproblem

Den här vackra höstbuketten fick jag på spökfesten i fredags...
...liksom den här underbara azalean

Vardagen är full av i-landsproblem. Ett sådant är att betala räkningar. Finns det något tråkigare? Fast jag vet att det kanske bara tar fem minuter så är det så grymt tråkigt att sitta och trycka in alla siffror.

Ja, det är verkligen ett i-landsproblem och man inser att man inte har så mycket att gnälla över i vardagen när man hakar upp sig på en sådan sak. Nästa gång ska jag försöka vända på inställningen och i stället känna glädje över att jag faktiskt kan betala de där räkningarna, i stället för att bara tycka att det är tråkigt.

Hur som helst, det blev en lugn och skön gårdag efter en delvis hektisk vecka. Åh vad jag njuter av sådana dagar. Man äter, fikar, tar en nypa frisk luft och ser ifatt en och annan tv-serie som man har missat under veckan. Kopplar av helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar