torsdag 2 oktober 2014

Ljuslyktor



Under Göteborgsbesöket stiftade jag bekantskap med en butik som var ny för mig, Chilli. Där fanns det hur mycket roligt som helst och till bra priser. Den goda nyheten är att kedjan öppnar i Kalmar under oktober, i Giraffens köpcentrum.

Bland annat hittade jag de båda ljuslyktorna på bilden. Motivet med klockan passade bra med tanke på att sambon är urmakare och det andra motivet föreställer ett kafé vilket ju är ett av mina stora intressen ;)

I en annan butik, Papeterie, hittade jag lådan på den nedre bilden, som ser ut som en bok men som rymmer tv-kontrollerna (åtminstone två av dem, den tredje var naturligtvis för lång). Båda butikerna har nätbutiker.

I går var det en intensiv dag på jobbet. En av de största förändringarna i tidningens historia skulle genomföras, med fokus på att skapa en attraktiv webbplats. Det här innebär ett helt nytt system för oss att jobba med och det var mycket att hålla reda på. I dag ska förändringsarbetet firas med att tidningen bjuder de anställda på frukost på ett hotell i Kalmar och jag hoppas att jag och mina kollegor hinner dit. Ha en fin torsdag!

2 kommentarer:

  1. Så kul att Chilli ska öppna i Kalmar..där kommer jag garanterat göra besök :)
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ser jag fram emot också! Det är en toppenaffär, har helt missat den tidigare tror jag.

      Radera