fredag 10 oktober 2014

När Gud inte kunde vara överallt...


... så skapade han mamman. Ja, så var det nog :) Skylten med det här budskapet såg jag i en butik i Haga i Göteborg för ett par veckor sedan och jag log lite igenkännande för mig själv för ibland känns det som att man är lite överallt och håller koll på det mesta.

I går blev det äntligen en ledig eftermiddag då jag tog ut kompledigt för förra veckans övertidsjobb och jag slutade redan klockan 12. Det var skönt för det var ett och annat som skulle fixas här hemma, mejl som skulle svaras på, lite papper som skulle fyllas i och så vidare.

I dag blir det också en ledig eftermiddag och då menar jag verkligen ledig - inget pappersarbete eller sånt. Ha en fin fredag!

6 kommentarer:

  1. Stämmer nog rätt bra, vi mammor är som små bläckfiskar med armar överallt:) Så skönt för dig o vara ledig lite! Själv är jag också ledig i helgen, cheferna är i Paris😊 Ha en härlig helg! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant Eva :) Vad härligt med en ledig helg för dig, det är ju rätt ovanligt! Har sett chefernas uppdateringar från Paris, det verkar inte gå någon nöd på dem ;) Ha det bra du också! Kram Åsa

      Radera
  2. Ja så är det nog...man är överallt och ingenstans! Härligt inlägg...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. På något sätt lyckas vi vara just det Titti :) Kram till dig!

      Radera
  3. Ja..det ligger nog lite i det :)
    Ha en härlig helg Åsa..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera