tisdag 21 oktober 2014

Nöjd helt enkelt


Medan svenska försvaret fortsatte att jaga en undervattensfarkost i Stockholms skärgård sysslade jag med betydligt mer triviala saker i går eftermiddag. Till exempel fick jag äntligen på takpappen som fattats på trädgårdsboden efter en storm. Lätt som en plätt när det väl blev gjort, och nu slipper vi se den fula presenningen som har legat över.

När jag ändå var i gång ute så passade jag på att klippa gräset, kanske årets sista gräsklippning - det borde vara det i alla fall! Möjligtvis att vi kör över löven med gräsklipparen när alla har fallit av.

Det var uppehållsväder när jag började klippa men så småningom började det duggregna. Men skam den som ger sig. Jag tänkte hela tiden att "jag klipper bara lite till" och till sist var allt klippt.

Lite kvällsjobb hann jag också med eftersom det var fullmäktige. Med andra ord kände jag mig väldigt nöjd med att ha hunnit med allt detta innan kvällens alla tv-program drog i gång och tv-soffan kallade.

I dag ser det ut att bli en mycket lugnare dag, kanske inte på jobbet, men i eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar