lördag 18 oktober 2014

Nu ska det bli baka av!

Ernsts "visdomsord" på tändsticksask

Med mindre än en vecka kvar till den traditionella spökfesten är det bäst att ägna den här dagen åt bakning.

Hembakta Maryland cookies, choklad- och vaniljmums, en annorlunda variant på snickerskaka och fudgebrownies står det på recepten som jag har sparat på mig under veckan och som jag tänkte prova.

Sedan får vi se hur resultatet blir och om det går att göra lite halloweentema på dem, annars får vi äta upp dem vid annat lämpligt tillfälle!

Om några timmar ska vi också åka och hämta två små nattgäster och jag gissar att det lär bli ett besök i affären för inköp av lördagsgodis innan vi åker hem.

Det känns så skönt att det är lördag. Det har varit några intensiva dagar och den kommande veckan är det också en hel del på gång, bland annat ska jag på begravning. Så även om det blir full rulle i köket i dag så blir det ändå avkoppling att stå och baka och tid till att tanka ny energi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar