söndag 5 oktober 2014

Tetider

Te, Saga of Sweden

När man hittar ett nytt te som bara doftar helt sagolikt så riktigt längtar man efter att få slå sig ned med en stor tekopp i tv-soffan. Är det dessutom en så här fin påse också, som den jag hittade under mitt Göteborgsbesök förra helgen, så blir ju inte saken sämre.

I går var det dock nästan för varmt för att dricka te, vilket oktoberväder! Först jobbade jag en stund eftersom det var höstmarknad, och därefter bjöd jag nära och kära på marknadsfika innan det blev en till tur på marknaden, fast då i sällskap med sonen och fikabesökarna. Julservetter och en t-shirt i modernt stuk blev mina fynd. Vi plockade även ett gäng kastanjer i kyrkparken som jag tänkte ha i en sådan där glaskub med ljus.

När sambon stängt sin butik för dagen och kommit hem satt vi och njöt i solen. Därefter bakade jag två sorters kakor, men dem återkommer jag till. Hann inte fotografera resultatet i går. Det har varit väldigt tomt på kakor och bullar i frysen senaste veckorna, men nu tänkte jag att jag ska fylla på där så man är beredd när fikagäster dyker upp.

Jag önskar er en riktigt fin söndag! För egen del blir det fortsatt bakning och så ska vi i väg på födelsedagsmiddag som jag ser fram emot!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar