söndag 12 oktober 2014

Utomhusmiddag i oktober

Vacker kål och silvergirland i plåtkar på trappan

Gårdagen blev en riktig njutningsdag. Sambon hade tagit ledigt och vi satt ute hur länge som helst och fikade på förmiddagen. Det var så soligt och fint så jag kunde ta av jackan trots att jag hade kortärmat.

Senare under dagen åt vi middag ute, även om det var svalare då. Det är helt fantastiskt att kunna sitta ute och äta så här pass långt in i oktober!

I övrigt blev det lite trädgårdsarbete, fyllde ett par sopsäckar med vissnade luktärter och gjorde ett nytt försök att stoppa bambun från att breda ut sig. Sökte efter tips på nätet och hittade då den här kommentaren från en uppgiven trädgårdsmänniska: "Det skulle inte ens räcka med en atombomb, rötterna från h**vetet skulle ändå komma upp".

Men jag gör ett försök, förr eller senare måste de väl ge upp. Annars kommer trädgården att försvinna i en djungel så småningom. Enda trösten med det vore att vi inte skulle behöva klippa gräset längre.

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det en fantastisk höst, då hade ni det mysigt därute! Lina o jag var o bunkrade upp lite ljus på Liljeholmens, så stor o fin butik de hade nu! Haha... Ja Bambun är helt otrolig, skickar ut sina rötter här o där! Kan tänka mig att plantera ner den i en hink o sen gräva ner den, så den inte sprider sig:). Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var flera år sedan jag var hos Liljeholmens så det har nog ändrat sig en hel del kan jag tänka, får åka dit och kika någon dag för ljus går det ju åt den här tiden på året!
      Jisses vilket bra tips om att sätta bambun i en hink! Synd bara att det är lite för sent i vårt fall ;) Kram Åsa

      Radera