måndag 10 november 2014

Änglabacken, Huseby och lite annat


Vilken helg vi har haft! I lördags morse körde vi i väg till Växjö och checkade in på Elite stadshotell. Jag trodde att vi hade bokat rum för länge länge sedan men när jag kollade upp det hela i torsdags så upptäckte jag att bokningen aldrig hade slutförts. Som tur var fanns det ett familjerum kvar. Sedan ägnade vi dagen åt att strosa omkring i stan, fika, äta och shoppa. Vi var också en sväng till bowlinghallen men det fanns inga banor lediga så det fick vi hoppa över.


Det blev lite småinköp för min del. Den här hade jag gärna tagit med mig hem, men prislappen var på över 6 000 kronor så det blev det inget med! Men visst är den vacker. Däremot gjorde jag några fynd i den underbara butiken Änglabacken, missa inte den om ni är i Växjö. Jag har inte hunnit fotografera fynden än så dem visar jag en annan dag.


På söndagen fikade vi först i Växjö och gick på loppis, innan vi for vidare till Huseby bruk och julmarknaden där. Det är så mysig miljö. Vi passade även på att äta Fars dag-middag där. Vi hade bokat bord på värdshuset Stallet där vi varit tidigare. Det var dock inte mycket som var sig likt där, det kändes som att det var något av ett organiserat kaos, men vi fick i alla fall riktigt god mat. Någon förrätt eller efterrätt fanns dock inte, utan vi fick fortsätta till kaféet nere vid vattnet efter middagen.


En tomteorkester bidrog med lite julstämning denna grå novemberdag.


Den här fluffiga pippin fanns också på Huseby.


Den vackra herrgårdsbyggnaden på Huseby bruk med en entré som var julsmyckad med granar och mossa och belysning.


Mycket vackert fanns det från Alséns på Öland som var en av många försäljare på julmarknaden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar