torsdag 27 november 2014

Blåbärsost


Visst ser det här ut lite som blåbärscheesecake, men det är Stiltonost med blåbär. När expediten på gårdsbutiken Huldas här i Mönsterås nämnde att de hade en ost som smakar cheesecake kunde jag inte låta bli att prova den, och den var till belåtenhet. Jag är annars inte så superförtjust i blåbär, men den här funkade bra.

Dessutom köpte jag hem mina favoritkex med körsbär, mandel och linfrön från The Fine Cheese Co. Och så lite annat, bland annat en kryddig BBQ-sås som jag tänkte använda när jag ska göra pulled pork med älgkött. Jag hittade också söta prydnader till adventsljus som jag ska visa en annan dag, när ljusen är framplockade.

Det är så härligt att komma in i gårdsbutiker, och i går var den riktigt välfylld med både godsaker och vackra inredningsgrejer.

2 kommentarer:

  1. Åh, nu hajade en ostälskare av stora mått som jag till! Blåbärsost...ja jag gillar inte heller blåbär så mycket men jag litar på dig! Detta måste testas! Hoppas jag får en stund över att åka dit någongång...
    Ha en fin kväll!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte att du blir besviken Titti! Och butiken är verkligen värd ett besök, fullproppad med massor av spännande saker! Ha en härlig fredagskväll och helg du också! Kramar till dig

      Radera