måndag 3 november 2014

Då kör vi igen!



Höstlovet är slut och en ny vecka är här. När jag tittar i almanackan inser jag att det kommer att bli en rätt så intensiv vecka, med bland annat utbildning, fikaträffar, sonens föreningsaktiviteter, däckbyte, styrelsemöte och jobb förstås. Men det är bara att köra på!

I går blev det i alla fall en riktig softardag, då vi bara tog det lugnt. En promenad runt hamnen och lekplatsen där blev det, och så gick jag en match mot tvättberget i tvättstugan och med den nya tvättmaskinen på plats så lyckades jag riktigt bra faktiskt.

En älgstek hade jag tänkt laga till middag, eftersom vi fyllde frysen med älgkött tidigare i veckan, men jag glömde tina den så det får bli till en annan dag. Att få älgkött hemlevererat är verkligen en av de största förmånerna när man är skogsägare.

2 kommentarer:

  1. Älgkött är verkligen gott..min favorit vad det gäller vilt..
    Här är det förkylt..och är just nu i fasen hosta..håller på att bli vansinnig på den :(
    Önskar dig en härlig vecka..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, det är en riktig favorit :) Hu så jobbigt med hosta, hoppas att du snart blir frisk igen! Ha en fin vecka, trots förkylningen! Kram Åsa

      Radera