tisdag 25 november 2014

Det som räknas


Bortsett från att jag har varit föräldraledig och tjänstledig för att arbeta som hundmassör en kortare tid så har jag varit mitt jobb som journalist trogen i snart 23 år. Jag har flyttat runt lite till andra redaktioner men i huvudsak är det i Mönsterås som jag har bott och jobbat större delen av tiden.

Jag ser andra som strävar efter att göra karriär och som tycker att det är oerhört viktigt och jobbar stenhårt för det. Kanske kommer jag också att tänka så om ett antal år, vad vet jag. Jag tycker att det är roligt att göra nya saker och vill gärna känna att jag utvecklas och lär mig nytt, men det kan man göra på olika sätt. Just nu är det allra viktigaste att kunna känna livskvalitet, att mina nära och kära får vara friska och att det finns en trygghet och glädje i vardagen.

Jag har ett högst varierande jobb som jag trivs med, samtidigt som jag har valt att fortsätta jobba deltid eftersom det ger en sådan livskvalitet att ha de där extra timmarnas ledighet varje eftermiddag, tillsammans med sonen. Det är det som räknas. Pengar är inte allt, har man så att man klarar sig och ändå kan unna sig en del så räcker det för mig, och jag är så tacksam för att jag kan välja den här livskvalitén.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar