tisdag 4 november 2014

Ekorrhjulet - som egentligen inte finns



I går när jag gick upp på morgonen så kändes det lite som att ta steget in i ekorrhjulet, för det är mycket den här veckan. Men sedan när jag tänker efter så inser jag att det inte är någonting jämfört med hur många andra har det.

Jag har blivit bortskämd med mina lediga eftermiddagar tillsammans med sonen, då vi har gott om tid att hitta på allt möjligt. Så när det dyker upp sådana här veckor lite då och då, när det är fulltecknat schema från morgon till kväll, så är det inte så mycket att gnälla över egentligen.

Och ofta handlar det ju om roliga och bra saker som ska göras. Som i går, då åkte vi direkt från jobbet hem till en av mina mostrar och fikade. Det var så mysigt att sitta och prata och dricka kaffe (ur de vackra koppar som min gammelmormor fick i 50-årspresent på 1950-talet) och smaska på gott fika ett par timmar. Totalt avkopplande.

I dag tillbringas större delen av arbetsdagen på konferens (tror jag att det är i alla fall) och ikväll ska jag åka och få på dubbdäcken. Däremellan är det lite andra saker som ska fixas, men ingenting stort och tidskrävande, jag vet att jag hinner gott och väl utan att stressa. Och så här rullar det på resten av veckan, det är några grejer varje dag, men som sagt, inget som jag inte hinner utan stress. Så varifrån jag fick den där känslan av ekorrhjul vet jag faktiskt inte längre. Ibland är det bra att få lite perspektiv på saker och ting.

4 kommentarer:

  1. Så roligt o mysigt att träffas o fika, prata om ditt o datt:) Jag satte den fina buketten ihop med de vita Ranunklarna, blev så fint, tack igen! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för en mysig fikastund, det var så härligt att sitta och prata och fika så gott :) Kram Åsa

      Radera
  2. Ja detta ekorrhjul...det finns där vare sig man vill eller inte! Man stressar men vet inte varför, märkligt!
    Önskar dig en fortsatt skön vecka och ta det lugnt!
    Varm höstkram,
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så kan det vara :) Tur när man blir medveten om det och har chansen att tänka lite annorlunda! Ha en fortsatt härlig höstvecka du också! Kramar från Åsa

      Radera