tisdag 11 november 2014

En ny liten familjemedlem


I går flyttade en ny liten familjemedlem in här hos oss. Det är lite oklart vad han ska heta, men det är i alla fall en söt liten hamster, tolv veckor gammal. Han ser inte ut som Puff, vår förra hamster, men det känns som att han kan vara ganska lik honom i sin personlighet, om man utgår ifrån det lilla vi har hunnit bekanta oss med varandra. Ni får se honom på bild vid ett senare tillfälle, det var inte läge att börja bekantskapen med att försöka fotografera honom.

I dag ser det ut att bli en hyfsat lugn dag, det ser jag fram emot.

På bilden ser ni ett av mina inköp i Växjö i helgen. Det är lite för tidigt att sätta fram den än, men snart så! Jag hittade den i inredningsbutiken Änglabacken som jag berättade om i går, och det blir en lagom liten prydnadsgran att ha på det lilla bordet i vardagsrummet, i väntan på den stora granen.

2 kommentarer:

  1. Åh så kul med en liten ny familjemedlem! Ja nu längtar man efter att få in en försmak av december...jag har smygstartat, faktiskt!
    Ha en glad vecka!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev så tomt efter lille Puff så det känns kul att ha fått hem Bamse nu :) December ja, nu har julskyltningarna kommit i gång i butiksfönstren, så nu närmar det sig med stormsteg! Ha en glad vecka du också! Kramar från Åsa

      Radera