söndag 30 november 2014

Första advent


Äntligen första advent och dags att tända första adventsljuset! Jag hittade sådana här fina utsmyckningar till blockljus i Huldas gårdsbutik i veckan.

I dag står det en enda sak på programmet och det är julskyltning, det ska bli mysigt. Skönt att ha nästan alla julklappar färdiga också, så man slipper stressa runt och leta i butikerna. Och ja, jag vet att det är sådant man avskyr att höra när man själv kanske inte har köpt en enda julklapp, men jag gör verkligen allt för att december ska bli en stressfri månad för mig.

Gårdagen blev lugn och avkopplande, precis vad som behövdes efter en intensiv arbetsvecka. På morgonen gjorde jag pulled pork på älgstek, den skulle stå i ugnen i sju timmar så det gällde att få in den i tid!

Det var verkligen hur smidigt som helst, bara att ta en älgstek, salta, peppra och på med lite chilipulver. Sedan hälla över 2,5 deciliter BBQ-sås och några vitlöksklyftor och därefter in i ugnen i 125 grader i sju timmar, i en gjutjärnsgryta med lock. Klart!

Övriga dagen bestod i lite småfixande, till exempel att göra färdigt verksamhetsberättelsen för trädgårdssällskapet. Den behöver visserligen inte vara färdig förrän till årsmötet i slutet av februari, men årets aktiviteter är ju ändå avklarade.

Det är så skönt när man känner att man är i fatt med allt som ska göras och man bara kan göra sådant som man känner för just för stunden.

2 kommentarer:

  1. Så fin siffra! Ska också testa det där receptet någon helg, låter smakens! Ha en fin dag! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker att den passade så fint på blockljus! Rekommenderar receptet, inte dumt alls :) Kram!

      Radera