fredag 7 november 2014

Fredag och kladdkakans dag!


Fredag! Igen. I eftermiddag väntar ansiktszonterapi hos min massör. Perfekt avrundning på arbetsveckan. En mer avkopplande "aktivitet" får man leta efter. Därför är jag särskilt nöjd över att jag hann med så mycket när jag kom hem efter jobbet i går, sånt som jag alltså inte behöver göra i dag. Till exempel städat huset, avverkat veckans tvätt och så vidare.

Som kronan på verket hann jag också baka en kladdkaka, utan att ha en tanke på att det just i dag faktiskt är Kladdkakans dag! I går blev det sonens nya favoritkladdkaka som ni hittar receptet till här.

Många fler kladdkakerecept hittar ni på Kladdkakans egen sida.

En härlig fredag önskar jag er allihop, oavsett om ni tänker äta kladdkaka eller inte!

2 kommentarer:

  1. Kladdkakans dag ja...jag tar den i morgon istället och nyper ett av dina recept! Låter mumsigt! Kladdkaka behöver man egentligen varje dag hi hi...
    Ha nu en skön helg, ta hand om dig!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig Titti, det kunde gott vara kladdkakans dag varje dag! Å andra sidan skulle det nog få oanade konsekvenser ;) Jag hoppas att du också får en härlig helg! Kramar från Åsa

      Radera