söndag 23 november 2014

Glasgran


Den här lilla granen stod och glittrade i ett skyltfönster i en blomsteraffär här i Mönsterås och den kunde jag bara inte gå förbi. Jag tycker att den är så söt med sina små julgranskulor. Tänkte ställa den på en silverbricka med lite ljuslyktor i fattigmanssilver, jag tror att det kommer att bli vackert.

I går bakade jag årets första lussekatter. De brukar ha en strykande åtgång så jag skulle gissa att det blir till att baka ännu fler till veckan. Det var ju lite typiskt att jag hade planerat in både bakning och städning just i går eftersom det helt plötsligt blev strålande vackert väder. Men jag hann ju vara ute också.

I dag är det julskyltning och vi ska bjuda på lite fika här hemma innan vi går en sväng på köpingen och kikar. Ha en fin söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar