torsdag 6 november 2014

Hälften av alla tvååringar på nätet


I mitt jobb som journalist är jag van vid att ha omväxlande arbetsdagar där jag ofta är ute en hel del och träffar folk. Så det var inte konstigt att jag blev alldeles supertrött av att sitta inne hela gårdagen i en konferenssal på ett hotell i Växjö och lyssna en hel dag. Men alla de andra journalisterna sa samma sak.

Det blev i alla fall en intressant dag, där allt kretsade kring Facebook, Twitter och liknande som redskap i jobbet. God mat och fika fick vi också, så det fanns inget att klaga på :)

Den engagerade kursledaren Lasse Herneklint presenterade bland annat väldigt intressant statistik. 2013 var det nästan hälften av alla tvååringar som använde internet. Det låter skrämmande tycker jag, men det visar hur utvecklingen ser ut i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar