lördag 22 november 2014

Helglänkar

Hann inte ta någon ny bild i går men hittade denna i mitt bildarkiv. Blev genast sugen på choklad :)

Underbara lördag! Så efterlängtad. I går var det full rulle, jobbade halva dagen och vid lunch for jag till Karlskrona för att hjälpa till med att hämta en nyopererad hund. Sedan bar det hem till fredagsmys.

I dag ska jag baka lussebullar, kladdkaka och saffransostkaka till morgondagens julskyltningsfika.

Här är lite trevliga länkar att kika på:

* Bake my day: Mattias Kristiansson som beskriver sig själv som ett kreativt kakmonster. Driver en av Sveriges populäraste bakbloggar.

* Husprojekt Drömhus, bland annat med härliga somriga bilder

* Bli min jäst, med ett recept på kladdkaka med marängsvisstopping

* Sweet and simple, med vackra bilder och juliga recept

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild! Nu blev jag sugen på att baka lite...
    Hoppas du har en skön helg!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst ser den förföriskt inbjudande ut :) Här glädjer jag mig åt en makalöst skön helg, efter att ha avklarat både städning, tvättning och bakning i går förmiddag. I dag blir det fika och julskyltning på programmet! Ha en fortsatt fin helg du också! Kram Åsa

      Radera
  2. - og jeg som er moden for en dessert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessert är aldrig fel :) Det är farligt att lägga ut sådana här bilder, man blir så sugen!

      Radera