fredag 21 november 2014

Hyacint i bakskål

Hos butiken Änglabacken i Växjö

Vackra bakskålar passar både till det ena och det andra, som till exempel att plantera i. En hyacint och lite mossa, sedan är det klart!

Fattar inte att det redan är fredag igen. Jag räknar med att det kommer att vara ganska fullt upp i dag så det blir skönt att slå sig till ro i tv-soffan framåt kvällen.

I går kväll var jag på ljusparty hos syrran som bjöd på hur mycket gott som helst. Några ljusinköp blev det faktiskt inte för min del, däremot köpte jag en linne- och rumsspray som hade en otroligt fräsch doft och som tydligen ska vara väldigt effektiv och härlig att använda.

Vi ska julskylta på redaktionen i dag eftersom det är julskyltning redan på söndag. Däremot väntar vi en vecka innan stjärnorna åker upp i fönstren här hemma.

4 kommentarer:

  1. Nu har jag faktiskt inhandlat några hyacinter :) dessa kan man i stort sett sätta ner i vad som helst..brukar bli fint..
    Jag har oxå köpt rumsspray för djur..vad annars ;) den luktar jättegott..
    Samma här..blir inga ljusstakar förrän nästa lördag..
    Ha en trevlig helg..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns många exempel på vad man kan plantera dem i, en lite större kaffekopp till exempel :)
      Kan tänka mig att det är praktiskt att ha lite rumsspray till hands när man har många hundar! Ha en riktigt solig helg du också, vilket väder det är i dag! Kram Åsa

      Radera
  2. Här har också köpts dom första hyacinterna. Rumsspray för djur lät spännande, kan behövas när Uhno luktar hund.HiHi.
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det får du ta och testa! Härligt med hyacinter, när de blommar och doftar behöver man inget rumsspray :) Kram Åsa

      Radera