torsdag 13 november 2014

Inte glömma det viktigaste

Rosor blommar fortfarande i trädgården

Visst är det lätt att haka upp sig på småsaker i vardagen, ofta så kallade i-landsproblem. Att låta livet rusa på i full fart, utan att ta sig tid till att stanna upp och tänka på vad som verkligen är viktigt här i livet. Att ta till vara på det man har och glädja sig även över det allra minsta i vardagen.

Den senaste veckan har olika vänner och bekanta till mig drabbats hårt av sådant som man önskar att ingen borde behöva uppleva. Ett litet barn som inte längre finns till, och någon som mitt i livet fått besked om en svår sjukdom.

Livet är verkligen inte alltid så snällt. Men mina varmaste tankar går till dessa familjer, och själv påminner jag mig om hur viktigt det är att just ta till vara på livet och det man har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar