måndag 17 november 2014

Måndag igen

Lite julaktig bukett med amaryllis som vi hade med oss till middagen i lördags
Här går det undan minsann. Redan måndag igen. Det blir en rivstart på arbetsveckan med besök av fyra politiska partier på redaktionen klockan åtta.

I går slappade vi mest. Vi var ute i skogen och fixade granris till de ljusbågar som ska upp utanför redaktionen och min sambos butik inför julskyltningen. De sitter ovanför varje butik längs Storgatan och sprider vackert ljus och julstämning. Sedan var vi och tittade till sommarstugan.

Senare under dagen kom jag faktiskt i gång med lite julstädning, tänkte gå igenom alla lådor och skåp inför jul och det är lika bra att börja nu så kan man ta lite när det passar.

6 kommentarer:

  1. Hoppas du haft en skön helg..har varit mycket här med sjuk hund..men jag hoppas det rätar till sig..
    Tiden går fort nu..är så vansinnigt trist ute med detta gråa och regnandet..så det ska bli mysigt med adventspynt..älskar advent och jul..tycker det är så mysigt..
    Ha en skön vecka Åsa..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Ewa, jag är så nöjd med min helg, men jag förstår att du har det tufft i väntan på att allt ska ordna sig med lilla Heidi. Jag håller tummarna för att allt löser sig på bästa sätt!
      Och visst går tiden fort, nu vågar man inte skjuta upp saker och ting längre, för det går verkligen undan fram till jul. Ser också fram emot adventspysslandet nu, det kommer att lysa upp i mörkret :) Ha det bra du också! Kram Åsa

      Radera
  2. Vilken fin bukett! Håller verkligen med er, såå trist o grått det är, går åt många ljus nu:) Måste berätta Åsa, idag slängde jag de sista blommorna i buketten jag fick av dig, kul när de håller så länge! Ha en mysig kväll! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör det! Hörde att du ska på ljusparty till veckan också, då får vi fylla på förrådet :)
      Det var väldans så länge de stod sig, så kul! Kram Åsa

      Radera
  3. Så jättefin bukett, lite julaning!
    Ha det bra
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ger den verkligen :) Ha det fint ni också! Kram kram

      Radera