måndag 24 november 2014

Precis som en söndag ska vara

Dessa små söta pepparkaksgubbar (i socker) köpte jag på nätet någon gång i höstas, och de passade perfekt till chokladcupcakes
Dags för julskyltningsfika, bland annat saffranspannkaka

Det är en speciell känsla att vakna upp en söndagsmorgon och veta att man har en hel ledig dag framför sig, att huset är städat, tvätten tvättad och att man bara ska ordna lite julskyltningsfika och gå på julskyltning. En dag helt i min smak.

Det blev dock ett ovanligt kort besök på julskyltningen. Av olika anledningar blev vi inte så många som gick på julskyltning, så vi nöjde oss i princip med ett besök i sambons butik där jag valde ut en julklapp till mig från honom.

Nu är nästan alla julklappar klara, även om jag inte har köpt riktigt alla så vet jag precis vad som ska köpas, och det känns skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar