torsdag 27 november 2014

Skiftande skådespel


Ingen morgon är den andra lik när jag kikar ut genom fönstret på redaktionen. Egentligen är det ju vansinne att jag faktiskt sitter med ryggen mot denna vackra vy, fast det kanske inte skulle bli så mycket gjort annars. Jag får nöja mig med att vända mig om och se ut över Mönsteråsviken med jämna mellanrum under arbetsdagen.

Ibland badar himlen i alla möjliga vackra färger, ibland är den alldeles blå och ibland ser jag knappt viken för all dimma. Ett riktigt skådespel är vad det är!

I kväll ska jag ta fram adventsstjärnor och ljusstakar och sätta upp dem så är det gjort när jag kommer hem efter jobbet i morgon. Hörde på tv häromdagen att traditionen säger att man ska tända dem först på lördagskvällen, men här fuskstartar vi och tänder dem redan på fredagen - trots att en av mina kära kollegor kommer att bli galen om hon ser det, haha :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar