lördag 15 november 2014

Tomtetillverkning


De här små emaljljushållarna köpte jag i butiken Änglabacken i Växjö förra helgen, det var så milda fina färger och de gör sig bra i köksfönstret.

I går hade vi en mysig fikastund ihop med syrran och hennes grabbar här hemma. Så skönt det är att bara sitta ner efter jobbet och fika och prata, och veta att man har fredagskvällen och en hel helg framför sig.

I dag glädjer jag mig åt att det ser ut att bli en fin lördag! Först ska jag hem en liten stund till en pappa som har bjudit hem hela sin sons skolklass för att tillverka tomtar i marsipan hela lördagen och hela söndagen. Dessa ska klassen sedan sälja för att få in pengar till skolresan. Ett härligt engagemang för barnen tycker jag, så därför ska jag ta en bild till tidningen även om det egentligen är en ledig dag.

Vi ska hitta på annat roligt också och jag känner på mig att det blir en bra dag det här!

En fin lördag önskar jag er alla bloggläsare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar