torsdag 20 november 2014

Var är ljuset?!

Dags att klä granrisbocken, fast vår är inte lika stor som den här som vi såg på Huseby julmarknad för ett par veckor sedan, den var flera meter hög.

Ja, det verkar vara frågan som precis alla ställer just nu och jag är tacksam över att jag inte har några anlag för höstdepressioner. I dag ska jag på ljusparty och förhoppningsvis fylla på ljusförrådet lite. Till och med när sambon och jag är hemma och äter lunch brukar vi tända ljus nu eftersom det är så skumt.

I går var jag på styrelsemöte med trädgårdssällskapet. Nästa års program håller på att tas fram, även om det just nu känns lite fjärran att fundera över trädgårdsvandringar och liknande.

Inför julbaket håller jag på att kolla in olika recept med juligt tema, men i går hittade jag ett som inte har någon särskild julanknytning alls  och som jag tänker testa någon dag: Ananaspaj med marängtäcke, hos bloggen Söta saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar