söndag 21 december 2014

Äta kakan och ha den kvar



Jag ägnade delar av gårdagen åt att baka lussekatter och göra köttbullar, och då blir det ju några timmar i köket. Jag fick den geniala idén att äntligen testa ljudböcker, så jag startade ett prova på-abonnemang för noll kronor hos Storytel och hittade rätt snabbt boken Äta kakan och ha den kvar, skriven av Kristin Emilsson. På med hörlurarna på mobilen och sedan bara lyssna medan jag stökade runt i köket. Hur bra som helst! Fattar inte att jag inte har testat detta tidigare. Det ska det bli ändring på nu.

Innan jag körde i gång bakningen for sonen och jag till mina föräldrar. Där ägnade jag en stund åt hundmassage för första gången på två och ett halvt år. Trots att det är länge sedan jag jobbade med detta så är det förvånansvärt så snabbt man kommer in i det, och jag upptäckte att jag verkligen har saknat att hålla på med detta. Men, man hinner inte med allt samtidigt, så det får nog dröja ett tag till innan jag tar upp det yrket "på riktigt".

Med mig hem fick jag en vacker julig plåtask fylld med bästa julgodiset - mammas moreller! En riktigt uppskattad present!

Inspirerad av sista avsnittet av Sveriges städmästare ska jag ta mig an julstädningen i dag, skönt att få även den färdig. Jag gillar ju att planera och göra allt i god tid, men i år känns det ovanligt lugnt så här några dagar före jul. Hoppas att det håller i sig, inte minst på jobbet i morgon :)

Jag skrev ju häromdagen om det här med att göra det lätt för sig, och när det gäller dagens recept kommer jag att göra just det, genom att helt enkelt länka till en sida med massor av recept på julgodis, för även om det drar ihop sig så finns det ju fortfarande gott om tid att hinna göra det.

2 kommentarer:

  1. Så härligt att även djuren får massage! Förstår att Uno njöt:):) Vilken fin ask, och innerhållet ska vi inte prata om!! Har lite svårt att låta bli vår burk, vill inte de ska ta slut innan jul:) Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, massage gör ju lika stor nytta för dem som för oss :)
      Asken är underbar och jag håller med dig när det gäller innehållet! Ha en fin dag! Kram Åsa

      Radera