lördag 27 december 2014

Fortsatt julmys

Den här fina tomtetjejen fick vi av mina föräldrar när de var på middagsbesök

Även om julhelgen egentligen är över nu så känns det ändå som att julmyset fortsätter. I dag väntar till exempel ett roligt julkalas som jag ser fram emot!

Gårdagen inleddes med en hyfsat lång sovmorgon, till och med för mig som annars vaknar rätt tidigt. Efter frukost blev det en promenad runt bland annat hamnen i isande kyla och strålande solsken. I övrigt bestod dagen av fikande, ätande, tv-tittande och så betalade jag lite räkningar och hittade några födelsedagspresenter till sonen som fyller åtta år om ganska exakt en månad. Oj oj vad tiden går!

Apropå tv-tittande så såg vi ett program om träskjägare i går. Nästa gång jag klagar över att jag är stressad på jobbet ska jag påminna mig om vilken tur jag har som i alla fall inte jobbar som träskjägare och slipper åka runt i en liten båt och jaga alligatorer hela dagarna. Det hade hjärtat inte orkat med.

2 kommentarer:

  1. Vilket fint halsband du fått! Var har "tomten" hittat det? Det var i min smak. Kram Stina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tomten hittade det på Bling it på nätet för ett par månader sedan, men det fanns inte när jag kollade nu, däremot har Drömhem i Mönsterås fått hem By Billgren-smycken under senare tid och där såg jag exakt detta för ett par veckor sedan. Kram Åsa

      Radera