lördag 20 december 2014

Roligt besök

Ytterligare en av mina favoriter bland "julpyntet" - tomtar som dansar kring ett värmeljus

I går fick jag besök av en kvinna som värmde mitt hjärta. Hon var på tillfälligt besök i kommunen och kom in på redaktionen när jag satt och jobbade, och frågade om jag möjligtvis hade en blogg. Och så berättade hon att hon är en av alla bloggläsare som läser bloggen varje dag men som aldrig lämnar några kommentarer.

Men det var så roligt att träffa en av mina bloggläsare i verkliga livet! Jag vet ju vilka en del av er är, men det är så många som jag inte har en aning om, därför är det så roligt med sådana här möten. Och det gör absolut ingenting om man inte lämnar några kommentarer, även om det så klart är väldigt roligt :)

I övrigt gick gårdagen med högsta växeln i. Hann det mesta som jag skulle hinna på jobbet och sedan fikade sonen och jag i sambons affär för att fira att hans jullov har börjat. Mitt börjar ju inte förrän på tisdag eftermiddag.

Därefter bar det i väg till djuraffären för att inhandla lite julgodis till hamstern och sedan vidare till mataffären - jag som sa häromdagen att jag skulle undvika all trängsel i julhandeln. Men trots att det var fredag eftermiddag hamnade jag inte ens i kö när jag kom fram till kassan så inköpet av julmat gick över förväntan.

Dagens recept skulle man nästan kunna kalla för nyttigt, om det inte vore för den vita chokladen:

Vit rocky road med nötter och torkad frukt

800 g vit choklad
1 dl torkade blåbär
1 dl torkade tranbär
400 g blandade nötter (hasselnötter, pistage, pecan, cashew)

Hacka chokladen i mindre bitar och smält den över vattenbad. Ta bort från värmen och blanda i frukt och nötter.

Bred ut i en form med bakplåtspapper och låt stelna i kylen. Skär sedan i bitar.

2 kommentarer:

  1. En fyrfotad har sovit nästan hela em, härligt med massage!!
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, då hade den nog effekt :) Tack för fikat och morellerna! Kram Åsa

      Radera