söndag 28 december 2014

Vinterlandskap och julkalas

Närbild från en av julbuketterna här hemma, med lite oskärpa eftersom kameran krånglar

Vi vaknade upp till ett riktigt vinterlandskap i går, så ljust och härligt! Och sonen kunde äntligen prova sin snow kick som han fick i julklapp.

Vi var även på julkalas hos min moster och det var verkligen roligt att träffa släkten och äta gott! Inte dumt att bli bortbjuden så där.

Det var också roligt att i går få nyheten om att politikerna äntligen har börjat prata med varandra.

I övrigt rullar julledigheten på och vi tar det fortsatt lugnt. Köpte en mattidning i går med nyårsspecial för att se om jag kan hitta några nya recept inför den stundande nyårshelgen.

Dessutom bestämde jag mig för att äntligen göra slag i saken och skaffa en ny kamera. Mitt objektiv har krånglat länge och först satt jag bara och letade efter ett nytt sådant på nätet, men plötsligt hamnade jag på kameror och hittade ett bra erbjudande på mellandagsrean.
Så om några dagar blir det Nikon istället för Canon som jag alltid har haft tidigare, det ska bli spännande! Eftersom jag fotograferar varje dag så anser jag att det är väl investerade pengar :)

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Låter som du haft några sköna juldagar, härligt! Ja snö och kallt är det...väldigt kallt! Burr...
    Åh roligt med en ny kamera, ska bli spännande att se vad det blev, jag använder bara Nikon!
    Varm kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit underbara juldagar, de bästa man kan önska sig! Hoppas att det har varit samma för dig! Och kallt ja, det biter som bara den i kinderna när man är ute, men samtidigt så känns det friskt och härligt, bara man har tillräckligt med kläder på sig :)
      Ja, det ska bli kul att testa Nikon, har använt Canon både hemma och på jobbet så jag misstänker att det blir lite förvirrande i början!
      Ha det fint! Kram Åsa

      Radera