torsdag 1 januari 2015

Ett oskrivet blad


God fortsättning! Visst är det en speciell känsla när man vaknar upp till ett helt nytt år. Allting känns så fräscht och förväntansfullt. Man hänger upp en ny almanacka med tolv oskrivna blad, och där kommer det sedan att fyllas på med massor av aktiviteter och händelser under det kommande året. Det känns lite spännande!

Nyårslöften hoppade jag över, jag nöjer mig med ambitioner och så får det gå som det går. I övrigt hade vi en fin nyårsafton, njöt av god mat och vårt eget sällskap :)

När vi kom hem efter en liten åktur och eftermiddagspromenad hade jag turen att landa framför tv:n i samma ögonblick som Claus Dalbys nyårsprogram startade. Hoppas att ni inte missade det, för det var inspirerande. Bland annat visade han hur man kan göra festliga dekorationer till festbordet med hjälp av övervissnade fröställningar från trädgården. Bara att spraya dem med dekorationslack och sedan hälla lite silverglitter över - färdigt! Han använde massor av frukter och annat för att duka ett vackert bord.

Denna årets första dag lär vi troligen ägna åt att bara ta det lugnt och så ska jag läsa instruktionsboken till min nya kamera så att jag äntligen kan komma i gång med den. Ha det bra ni också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar