söndag 4 januari 2015

Fikamys


Tiden går fort när man har trevligt. I fyra timmar satt vi och fikade och pratade med våra grannar när de var på besök i går, och vi hade verkligen jättetrevligt! Dessutom fick jag en present, ett par fina handgjorda örhängen som jag blev väldigt glad för.

Snön har försvunnit men det är ju ändå vinter och då tyckte jag att det passade att bjuda på chokladcupcakes pyntade med snögubbar. Den här gången googlade jag efter ett nytt muffinsrecept, och det första jag fick upp var det här som lovade extra saftiga muffins, och det var just vad det blev. Sedan blandade jag philadelphiaost och nutella och spritsade på, lätt som en plätt och väldigt gott.

Nu är det fyra dagar kvar av julledigheten. Kanske blir det ett biobesök i dag och möjligen en garderobsstädning. Jag betar av skåp, lådor och förråd efter hand, och det känns så skönt med ordning och reda även i sådana utrymmen. Framåt veckan åker julgrejerna ut och då blir det lite extra noggrann städning och en bukett vårliga tulpaner som belöning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar